X

 نمونه پرونده طلاق توافقی

نمونه پرونده طلاق توافقی

طلاق توافقی یا طلاق به درخواست هر دوی زوجین نوعی از طلاق است که زن و شوهر خارج از دادگاه و قبل از تقدیم درخواست و دادخواست طلاق با تعیین و تکلیف کلیه مسائل ناشی از زوجیت و توافق بر سر آنها اقدام به انجام آن می نمایند. این امکان وجود دارد که یک طلاق یکطرفه (طلاق به درخواست زوج یا زوجه) بعد از شروع و در جریان دادرسی با همراهی طرف مقابل تبدیل به طلاق توافقی شود. طلاق توافقی ماهیتاً و قانوناً طلاق خلع یا مبارات است.

  |  
بازدید: 10704
  |  
امتیاز: Article Rating

راه های تماس و مشاوره با وکیل خوب برای طلاق توافقی در تهران 

 

نمونه پرونده عملی طلاق توافقی

نمونه دادخواست طلاق توافقی

خواهان : زوج

خوانده: زوجه

وکیل : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری 

خواسته یا موضوع و بهای آن: طلاق توافقی

دلایل و منضمات دادخواست :

1- وکالتنامه به شماره ............. مورخ 1392/09/04 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15000 ریال باطل شد.

2- شناسنامه شماره ...... صادره از آزادشهر

3- شناسنامه شماره ...... صادره از شاهرود

4- سند ازدواج شماره ............ مورخ 1387/09/28 دفتر رسمی ازدواج شماره 24

شرح دادخواست طلاق توافقی :

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه عمومی خانواده شهر تهران

با سلام

احتراما به استحضار می رساند زوجین به موجب سند نکاحیه شماره .......... مورخ 87/09/28 با مهریه ای به میزان چهارصد سکه به عقد نکاح دائم یکدیگر درآمده اند و فاقد فرزند مشترک می باشند. حالیه به سبب اختلافات به وجود آمده هیچگونه توافقی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و قادر به ادامه زندگی مشترک نمی باشند. لذا با تقدیم این دادخواست، رسیدگی و صدور گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق مستدعی می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

 

نمونه رای و حکم دادگاه طلاق توافقی 

پرونده کلاسه :  ............                   شعبه : 265 دادگاه خانواده تهران           دادنامه شماره : ...............

خواهان : آقای ..............  با وکالت مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی...................

خوانده : خانم ..............

خواسته : طلاق توافقی

گردشکار : به تاریخ 92/10/09 در وقت فوق العاده پرونده کلاسه فوق شعبه 245 دادگاه عمومی حقوقی تهران به تصدی امضاءکننده ذیل تشکیل است با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل اقدام به صدور رای می گردد.

رای دادگاه طلاق توافقی :

در خصوص دعوی و اختلاف زوج آقای ............ فرزند ........... با وکالت خانم ............ و زوجه خانم ......... فرزند ........... به خواسته صدور حکم طلاق توافقی به استناد سند ازدواج شماره ......... تنظیمی در دفترخانه ازدواج شماره 24 حوزه ثبتی شاهرود خلاصه دعوی نامبردگان چنین است که مطابق سند ازدواج مذکور به عقد دائم یکدیگر درآمده اند. به جهت مشکلات ایجاد شده و عدم تفاهم اخلاقی امکان ادامه زندگی مشترک مابین آنها وجود نداردبا این وصف اجابت خواسته مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش را تقاضا نموده اند. دادگاه به تجویز ماده 25 قانون حمایت از خانواده مصوب 1391/12/01 مجلس شورای اسلامی زوجین را به منظور مصالحه و سازش به مرکز مشاوره معرفی و مفاد نظریه آن مرکز که به شماره ... ثبت لوایح گردیده حاکی از عدم حصول سازش بین طرفین می باشد و زوجین چنین توافق نموده اند. زوجه از مجموع 400 سکه بهار آزادی تعداد 375 سکه بهار آزادی را در قبال طلاق بذل کرد و وکیل زوج قبول مابذل نمود. طرفین توافق کردند زوج 20 سکه معادل 17 میلیون تومان وجه نقد را هنگام اجرای صیغه طلاق پرداخت نماید 5 سکه باقیمانده را طی یک سال به صورت اقساط پرداخت نماید. زوجه نسبت به نفقه، اجرت المثل و جهیزیه ادعایی ندارد. زوجین فاقد فرزند مشترک هستند. زوجین ادعای دیگری نسبت به هم ندارند. دادگاه دعوای زوجین را وارد تشخیص می دهد و مستندا به ماده 26 قانون حمایت خانواده مصوب 91/12/01 مجلس شورای اسلامی و مواد 1144 بند 3 ماده 1145،1146،1150،1151، از قانون مدنی و مواد 2 و 198 از قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی گواهی عدم امکان سازش زوجین مترافعین جهت اجرای صیغه طلاق خلع در یکی از دفاتر رسمی طلاق منطبق با شرع و قانون را صادر و اعلام می کند به استناد ماده 31 قانون حمایت خانواده ارائه گواهی پزشکی ذیصلاح در مورد وجود جنین یا عدم آن برای ثبت طلاق الزامی است. رای صادر شده حضوری است و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه 245 دادگاه عمومی حقوقی خانواده تهران

 

 

مطالب مرتبط با طلاق توافقی: 

1- راهنمای جامع مراحل، شرایط، هزینه و مدارک برای طلاق توافقی

2- وکالت در طلاق توافقی، وکالتنامه طلاق

3- چگونه وکیل خوب برای طلاق پیدا کنم؟

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
3.67 از 5 (12 امتیاز)
پرسش و پاسخ‌های متداول
به ترتیب مراحل و مراجع رسیدگی به طلاق توافقی عبارتند از : مشاوره و غربالگری در بهزیستی - دفتر خدمات قضایی - شورای حل اختلاف - دادگاه خانواده - دفترخانه طلاق.البته با داشتن یک وکیل متخصص و با تجربه طلاق توافقی این مراحل کوتاهتر شده و در زمان کمی طلاق انجام می شود.
زمان رسیدگی و به نتیجه رسیدن یک پرونه طلاق توافقی حداقل 2 ماه و حداگثر 5 ماه ممکن است طول بکشد.دفتر وکالت دادگران در مدت زمان 2 ماه یا کمتر پروسه و تشریفات طلاق توافقی را انجام می دهد.
کل هزینه های انجام یک پرونده طلاق توافقی عبارت است از: 1- هزینه های مشاوره و غربالگری 2- هزینه های ثبت دادخواست طلاق 3- هزینه داوری4- هزینه آزمایش عدم بارداری 5- هزینه ثبت صیغه طلاق در دفترخانه طلاق 6- حق الوکاله وکیل. کل این هزینه ها بغیر از حق الوکاله حدود 5 میلیون تومان و حق الوکاله برای هر وکیل هم حدودا 5 میلیون تومان است.
با جستجو در بین اطرافیان یا در موتور جستجوی گوگل و سرچ کردن عباراتی مثل : وکیل خوب برای طلاق یا وکیل خوب طلاق می توانید هم از یافته های موتور جستجو و هم از تجربیات دیگران بهره ببرید.
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.