X

 حکم قاضی برای کلاهبرداری و نمونه رای کلاهبرداری

حکم قاضی برای کلاهبرداری و نمونه رای کلاهبرداری

کلاهبرداری جرمی است که مرتکب آن با تقلب و فریب و به قصد بردن مال دیگری و ایجاد ضرر و با علم به غیر قانونی بودن اعمال خود این جرم را انجام داده است. در صورت اثبات جرم کلاهبرداری و پس از طی تشریفات رسیدگی قاضی دادگاه کیفری دستور مجازات فرد کلاهبردار و پس دادن اموال برده شده را میدهد.

 

  |  
بازدید: 9462
  |  
امتیاز: Article Rating

نمونه رای دادگاه کیفری با موضوع کلاهبرداری

تاریخ : 3/11/83                           

شاکی : آقای .......... با وکالت ......... به نشانی تهران ........... .

متهم : آقای ........... به نشانی تهران ................ .

اتهام : کلاهبرداری

گردشکار : دادگاه با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه کلاهبرداری

در خصوص شکایت آقای ................. با وکالت .......... علیه ............ دایر بر کلاهبرداری بدین شرح که با توجه به اینکه شاکی داد رای پرونده ای در شعبه ششم دادگاه عمومی تهران بوده و به موجب دادنامه های شماره ....... و ....... و ..... محکوم گردیده بوده و با متهم که در شرکت ذوب آهن همکار بوده درد دل می نماید و نامبرده از این موقعیت سوء استفاده کرده و با بیان اینکه فردی را می شناسد که قادر به حل مشکل وی می باشد اقدام به اخذ مبلغ یک میلیون ریال وجه نقد و یک فقره چک به شماره .......... جاری ......... بانک ملی شعبه ... به مبلغ سه میلیون ریال می نماید و در این راستا لایحه اعتراضیه ای برای شاکی تنظیم و جهت ارائه به دادگاه به وی می دهد که با توجه به تحقیقات انجام شده، شکایت اولیه شاکی خصوصی، اعلام بانک محال علیه مبنی بر اینکه وجه چک مذکور توسط متهم دریافت شده است، شهادت شهود در مورد نحوه اخذ چک مذکور توسط شاکی از .......... و تحویل آن به متهم، شهادت شاهد مبنی بر اینکه متهم به وی گفته است که پرونده شاکی مشکلش را حل کرده ام ولی پولش را نداده است، کشف تکه کاغذی از منزل متهم که مشخصات شاکی و شماره پرونده وی در شعبه ششم ... و شماره نامه و تاریخ ارسال پرونده به مرجع تجدیدنظر و شماره تلفن دادگستری در آن قید گردیده و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده بزه انتسابی به نامبرده محرز تشخیص داده شده و صرفنظر از اعلام رضایت شاکی خصوصی مستندا به ماده 1 و تبصره 1 آن از قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء،اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام و رای وحدت رویه شماره ......... – ..... متهم فوق الذکر را به تحمل یک سال حبس (با احتساب ایام بازداشت) و پرداخت مبلغ چهار میلیون ریال (معادل مال اخذ شده) به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم و مجازات رد اصل مال به صاحبش به جهت اعلام رضایت شاکی منتفی می باشد و در خصوص اتهام دیگر نامبرده دایر بر نگهداری یک قطعه اسکناس ده هزار ریالی جعلی به شماره ............. (موضوع صورتجلسه مورخه 83/4/30 مامورین در بازرسی از منزل متهم) با توجه به موضوع اتهام و مستندا به اصل 37 قانون اساسی و بند الف ماده 177 قانون آیین دادرسی در امور کیفری و به لحاظ فقد عنصر قانونی و نتیجتا عدم وقوع بزه رای بر برائت نامبرده صادر و اعلام می گردد و در اجرای ماده 10 قانون مجازات اسلامی قطعه اسکناس مذکور ضبط گردد. این رای حضوری و قابل تجدیدنظر ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ در محاکم تجدیدنظر استان می باشد.

رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
3 از 5 (6 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات

چهارشنبه, 01 بهمن,1399

سمیرا

سلام وقتتون بخیر . من به خاطر کلاهبرداری شکایت کردم و الان رای صادر شده ولی 2 میلیون مبلغم کمتر قید شده اشتباها . گفتن اعتراض بزارم واسه اون مبلغ ولی مشکل این هست که لایحه باید نوشته بشه و وکیل واسه 2 تومن گفتن ما لایحه نمینویسیم
جسارتا شما نمونه متن رو میشه اینجا بزارید !؟
و البته گفتن درخواست بدم واسه اینکه پولم 8 ماه دست متهم بوده و خسارت بگیرم واسه اون هم لایحه گفتن باید باشه
اگر زحمت متن این دوتا موضوع رو هم بکشید ممنون میشم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.