X

 مشاوره و غربالگری قبل از طلاق توافقی

مشاوره و غربالگری قبل از طلاق توافقی

از آذر سال 1397 تقریبا در تمام شهرهای ایران امکان انجام طلاق توافقی و طلاق سریع و طلاق در زمان کوتاه، با اجباری شدن مشاوره و غربالگری قبل از طلاق، منتفی یا بسیار سخت شده است و زوجین حتی قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی، موظفند در 6 جلسه مشاوره طلاق توافقی و هر یک به فاصله 10 روز و جمعا دو ماه در این جلسات مشاوره شرکت کرده و گواهی لازم را اخذ نموده و به هنگام ثبت دادخواست به همراه داشته باشند.با این وجود ما در دفتر وکالت دادگران در صورت توافق زوجین پروسه طلاق توافقی را در زمانی بسیار کوتاه (حداکثر 20 روز) به انجام میرسانیم.

  |  
بازدید: 10727
  |  
امتیاز: Article Rating

تماس و مشاوره با وکیل متخصص طلاق توافقی

 

 

 

 

مشاره قبل از طلاق (مشاوره اجباری طلاق)

تمام متقاضیان طلاق که به دادگاه مراجعه کرده‌اند، باید حتما دوره‌های مشاوره طلاق را گذرانده و از این مرکز نامه بگیرند، اکنون 1200 مرکز مشاوره طلاق دولتی و غیردولتی و 120 مرکز تخصصی مشاوره طلاق در سطح کشورآماده پذیرش مردم هستند؛ البته باید این طرح از سوی قوه قضائیه نیز ابلاغ شود.
با توجه به سیر صعودی آمار طلاق و تجاربی که از قبل موجود است می توان نتیجه گرفت که ممکن است بتوانیم از بخشی از طلاق‌ها که با دلایلی غیرمنطقی نظیر مشاجره در شرف وقوع است جلوگیری کنیم.
در همین راستا با معاونت فرهنگی اجتماعی قوه قضائیه تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که بر اساس آن زوجین متقاضی طلاق را به مراکز مشاوره تحت نظر بهزیستی ارجاع دهند.
مددکار و مشاور، اقدامات مختلفی از جمله مشاوره‌های مختلف و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی را برای این افراد انجام می‌دهند.اگر بعد از گذراندن این آموزش‌ها و مشاوره‌ها و کمک گرفتن از افراد پیشکسوت فامیل برای نزدیک شدن به سازش، زوجین همچنان برای طلاق مصر باشند، اقدامات خود را برای طلاق به انجام می‌رسانند.احتمالا عده زیادی در این پروسه از تصمیم طلاق منصرف می‌شوند، این کار در استان یزد انجام شده است و ماندگاری روی سازش را در 50 درصد موارد پیگیری شده نشان می‌دهد.
حتما باید تمام افرادی که قصد طلاق دارند و به دادگاه مراجعه کرده‌اند، دوره‌های مشاوره را گذرانده و از ما نامه بگیرند و در صورت لزوم مجددا به دادگاه مراجعه کنند، به این افراد کمک می‌شود تا مشکلات خود را بشناسند و برای آن راهکار پیدا کنند. عموما اشخاصی که به دلایل غیرمنطقی برای طلاق می‌کنند از تصمیم خود منصرف می‌شوند.این اقدام جدید به صورت تجمیعی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، ‌باید روی سبک زندگی خانواده‌ها و توانمندی آنها در این زمینه بیشتر کار کنیم.

 

با وجود این در صورت تمایل به انجام طلاق توافقی در سریعترین زمان ممکن و متصور میتوانید با وکلای دفتر وکالت و مشاوره حقوقی دادگران حامی و وکلای متخصص طلاق توافقی و طلاق سریع در تماس و ارتباط باشید. ما روشهایی داریم که هنوز هم با وجود همه سخت گیری ها طلاق توافقی را بسیار سریع و در زمان بسیار کوتاه انجام میدهیم.

 

 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
3.38 از 5 (8 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.