X

 کلاهبرداری از جویندگان کار و سرمایه گذاری

  |  
بازدید: 1459
  |  
امتیاز: Article Rating

کلاهبرداری وکیل کیفری 

متهمان وقتي متوجه مي‌شدند متقاضيان كار يا سرمايه‌گذاران به فعاليت آنها پي برده‌اند، آنها را در دفتر شركت زنداني مي‌كردند.

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردي با حضور در پليس آگاهي شهريار براي يافتن فرزندش درخواست كمك كرد.

شاكي گفت: سه ماه پيش پسرم در حالي كه 10 ميليون تومان پول همراه داشت، براي يافتن كار در تهران، خانه‌مان را در يكي از محله‌هاي مشهد ترك كرد. چند هفته‌اي با وي تلفني در ارتباط بودم تا اين‌كه تلفنش خاموش شد و ديگر از او خبر نداشتيم. در پي غيبت مرموز فرزندم به جستجوي وي پرداختيم تا اين‌كه ردپايش را در شهرك انديشه يافتيم.

وي اضافه كرد: از چند روز پيش كوچه پس كوچه‌هاي اين شهر را جستجو كرديم تا اين‌كه روز گذشته يكي از اهالي جنوب شهريار با ديدن تصوير پسرم، او را شناخت و ادعا كرد او دو ماه پيش وي را در خانه يكي از همسايه‌هايشان ديده است. گمان مي‌برم جان پسرم در خطر است.

با شكايت اين مرد، ماموران انتظامي به طور نامحسوس محل را زير نظر گرفتند و معلوم شد، افراد متعددي به اين منزل رفت و آمد مي‌كنند و حتي برخي از اين افراد هفته‌ها در اين خانه مي‌مانند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد در اين خانه اجاره‌اي، اعضاي يك باند، يك شركت هرمي راه‌اندازي كرده‌اند و در اين محل فعاليت دارند.

دستگيري 16 نفر در شركت هرمي

ماموران با كسب اين اطلاعات، چند روز پيش با هماهنگي قضايي وارد اين خانه شدند و 16 مرد را دستگير و به مركز پليس منتقل كردند كه فرزند گمشده شاكي نيز جزو اين افراد بود.

ماموران ابتدا به تحقيق از اين جوان ـ مرد گمشده ـ پرداختند كه وي به پليس گفت: براي يافتن كار از مشهد به تهران و بعد به شهريار آمدم و درصدد بودم تا 10 ميليون تومان پولم را در شركتي سرمايه‌گذاري كنم.

در ادامه مشخص شد، مرد جوان در پي آشنايي با فردي كه ادعا مي‌كرده يك شركت بازرگاني دارد و مي‌تواند برايش كار مناسب پيدا كند، به دفتر وي راه مي‌يابد و پس از چند هفته اقامت در اين محل، مدير آنجا پول‌هايش را به بهانه سرمايه‌گذاري، مي‌گيرد و بي‌آن‌كه كاري برايش پيدا كند، اجازه خارج شدن از محل را به وي نمي‌دهد. همان جا مرد جوان متوجه مي‌شود فعاليت آنها غيرقانوني و مربوط به شركت‌هاي هرمي است و سعي داشته از آنجا فرار كند، اما زنداني مي‌شود.

در مرحله بعدي مشخص شد، سركرده اين باند هرمي، جوان شهرستاني را مجبور مي‌كرده براي وي از طريق اينترنت عضوگيري كند اما او از اين كار امتناع كرده و بناچار در آنجا زنداني شده است.

در پي اظهارات اين جوان و ادامه تحقيقات از ديگر افراد بازداشت شده، معلوم شد پنج نفر از آنها مهره‌هاي كليدي باند بوده و ده نفر ديگر، جوانان شهرستاني بودند كه براي سرمايه‌گذاري و يافتن كار مناسب در دام اين باند گرفتار شده و هر كدام پنج تا 10 ميليون تومان به اعضاي اين باند پرداخت كرده‌اند.

متهمان، جوان‌ها را نقره داغ مي‌كردند
در بازجويي از پنج مهره كليدي باند معلوم شد آنها با همدستي سركرده فراري باند يك آپارتمان را اجاره و به دفتر كار تبديل كرده‌اند، سپس با شناسايي افراد بيكار و شهرستاني، جوان‌ها را فريب داده و به بهانه استخدام در شركت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و نيز سرمايه‌گذاري با سود بالا، از آنها كلاهبرداري مي‌كردند.

در ادامه تحقيقات مشخص شد، متهمان وقتي متوجه مي‌شدند افراد فريب‌خورده به فعاليت غيرقانوني شان پي برده‌اند، آنها را مجبور مي‌كردند افراد ديگري را به دام اين باند گرفتار كنند، در غير اين صورت آنها را چند هفته‌اي در آن خانه حبس مي‌كردند.

متهمان همچنين برخي افراد را هم به طور اينترنتي عضو گروه خود كرده و از آنها كلاهبرداري مي‌كردند.

با جمع‌بندي اطلاعات، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. جستجوي پليس براي دستگيري سركرده فراري اين باند و مشخص شدن ديگر جرايم وي ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط با کلاهبرداری: 

1- روشهای کلاهبرداری از طریق پیامک

2- فروش مال غیر و کلاهبرداری، وکیل کیفری

3- کلاهبرداری جدید از طریق کارت عابر بانک

4-رای کلاهبرداری، حکم کلاهبرداری، دادگاه کیفری

 

 

 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2 از 5 (23 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.