X

 ابعاد حقوقی فاجعه پلاسکو از دید یک وکیل دادگستری

ابعاد حقوقی فاجعه پلاسکو از دید یک وکیل دادگستری

 از نظر حقوقی و با نگاه به مقررات راجع به سرقفلی و مقررات موجر و مستاجر؛ باید گفت، محاکمه متصرفین یا هیأت مدیره و سرزنش آنها به عنوان مقصرین ماجرا نهایت ناآگاهی و بی تدبیری است، چندی پیش شنیده شد که عده ای از مسئولین دستگاه قضا از احضار و توضیح و احتمالاً محاکمه هیأت مدیره دم می زنند با این بهانه و توجیه که به اخطارها در جهت ایمن سازی و تعمیرات و تجدید بنا توجهی نکرده اند.

  |  
بازدید: 1864
  |  
امتیاز: Article Rating

 

ابعاد حقوقی فاجعه پلاسکو و تشخیص مسئول جبران خسارت متصرفان

 از نظر حقوقی و با نگاه به مقررات راجع به سرقفلی و مقررات موجر و مستاجر؛ باید گفت، محاکمه متصرفین یا هیأت مدیره و سرزنش آنها به عنوان مقصرین ماجرا نهایت ناآگاهی و بی تدبیری است، چندی پیش شنیده شد که عده ای از مسئولین دستگاه قضا از احضار و توضیح و احتمالاً محاکمه هیأت مدیره دم می زنند با این بهانه و توجیه که به اخطارها در جهت ایمن سازی و تعمیرات و تجدید بنا توجهی نکرده اند!

نکته قابل توجه و مهم که از دید بسیاری پنهان بوده و با بررسی حقوقی ماجرا در این خصوص باید گفت، جهت تعمیرات اساسی و احتمالاً تجدید بنا و تجهیز بنا به تجهيزات ايمني، فقط و فقط مالک ملک (بنياد مستضعفان) مقصر و مسئول است و جملگی ساکنین و متصرفین این ساختمان مستاجر و مالک سرقفلی بوده اند و مستاجر حتی اگر بخواهد هم نمی تواند این کار را انجام دهد و ابلاغ و اخطار شهرداری (در صورت صحت و وجود) باید خطاب به مالک ملک می بوده و نه مستاجرین و مالکان سرقفلی و به طريق اولي ، نه با هيات مديره كه تنها وظيفه اش اداره مجموعه است. مالک کل مجتمع تجاری پلاسکو بنیاد مستضعفان است!

در طی این چند روز (بعد ازوقوع حادثه تا امروز 3/11/95) هیچ حرفی از مسئولیت این نهاد و مقصر دانستن آن به دلیل عدم تجدید بنا و عدم تلاش برای ایمن سازی و حتی دلیل عدم قبول مسئولیت زده نشده است! که جای بسی تأمل و تأسف دارد.

نویسنده: مسعود محمدي - وكيل دادگستري

 

 

مطالب مرتبط حقوقی:

1- تخلیه املاک تجاری و مسکونی

2- اجازه انتقال سرقفلی (تجویز انتقال منافع)

3- الزام به تنظیم سند رسمی اجاره اماکن تجاری

4- سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت وکیل دادگستری

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
3.14 از 5 (7 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.